جذب گردشگر ظرفیت مهم اقتصادی کشور است/ به اعتبار سابقه تمدنی مهمان نواز هستیم/ حمایت از صادرکنندگان صنایع‌دستی

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: گردشگری در کشور ما بسیار اهمیت دارد و اعتقاد ما این است یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی ما پذیرش گردشگر در کشور است.

حمید پورمحمدی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با بیان اینکه سه حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی مورد اهتمام سازمان برنامه و بودجه است، افزود: ما به اعتبار سابقه تمدنی ایرانی‌اسلامی مهمان‌نواز هستیم. ضمن این که یکی از ارزان‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا محسوب می‌شویم که برای استفاده از این ظرفیت مهم باید برنامه ریزی و سیاست‌گذاری در سطح کلان کشور صورت گیرد.

او به ظرفیت‌های متعدد کشور به لحاظ طبیعی، فرهنگی، مذهبی، سلامت، چهار فصل بودن اشاره کرد و ادامه داد: میراث‌فرهنگی فراوانی در سراسر کشور توزیع شده است و در تمامی نقاط کشور یک جاذبه فرهنگی و میراث کهنی داریم که برای گردشگران جذاب و ارزشمند است.

پورمحمدی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم ما بحث گردشگری است و برای حفظ و تقویت آن به طور حتم باید بحث میراث‌فرهنگی را هم به لحاظ ملی اسلامی حفظ کرده و هم ظرفیتی برای اقتصاد گردشگری ایجاد کنیم زیرا بسیاری علاقه‌مند به بازدید از ظرفیت غنی فرهنگی، تاریخی و تمدنی هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین به اهمیت موضوع صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: صنایع‌دستی نیز هم از آن لحاظ که حامل فرهنگ کشور است و هم با سرمایه پایین موجب اشتغالزایی در کشور می‌شود، همچنین امکان صادرات را برای کشور فراهم می‌کند برای ما حائز اهمیت است و از آن حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080200091
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha